15 mei, 06.45 uur spannend onze reis naar Tunesië is begonnen!

Om in de stemming te komen verscheen Piet in “djellaba en met een bordje follow me”. Allemaal de Shantybus in en vol verwachting richting Schiphol. Ria de Leeuw was jarig en zeer enthousiast dat we allemaal op haar verjaardag verschenen :-)  Ria de Groot was zo attent geweest om een cadeautje te kopen, een bon te besteden bij Douglas.

Bij het inchecken kregen we allemaal een voucher voor een ontbijtje ter waarde van € 4,95 wat een service dachten wij, totdat we op de voucher zagen dat het een goed makertje was voor een uurtje vertraging (werden 2 uurtjes). Tijd genoeg dus om van het ontbijt te genieten, heerlijk heeft ons dat gesmaakt! Lekker tax free winkelen, lekkere luchtjes en drankjes tenslotte was de vakantie al begonnen dus dat moest kunnen!

Ons vliegtuig een Boeing 747 bracht ons veilig via Djerba naar Enfidha. Tijdens onze korte transfer konden we al een beetje een indruk van Tunesië krijgen. Aangekomen in ons hotel ( wauw dat zag er mooi uit ! ) werden we zeer vriendelijk ontvangen met een drankje en kregen we onze sleutel. Afgesproken werd eerst naar de kamer te gaan en dat we om 20.00 uur ons eerste gezamenlijke diner zouden gebruiken. Zeer verrast waren we allemaal over de hele mooie en grote kamers!

In het restaurant werden we naar onze tafel gebracht die speciaal ( na een correspondentie per email van Piet) voor ons gereserveerd was. Het buffet zag er heeeerlijk uit en bovenal het smaakte verrukkelijk. Ook de wijn van het land zelf was voortreffelijk en vloeide in overvloed. Er werd afgesproken om elke maaltijd ergens anders aan onze tafel te gaan zitten “om steeds andere gesprekspartners te hebben” wat als erg gezellig werd ervaren.

De volgende dag het bekende infogesprek over de do's en don'ts en excursie mogelijkheden in Tunesië
De excursie: Bergen, Meren en Berbers was zeer intrek en door veel personen geboekt.
's Middags de boules banen opgezocht en de eerste wedstrijden konden gespeeld worden.
Wat een luxe spelen in de zon op 20 meter van de zee!

Met z'n allen aan tafel voor de lunch om daarna lichtelijk onder invloed van een wijntje weer te gaan boulen. Het weer was nog niet optimaal maar we hadden er zin in. 's Avonds weer gezellig met z'n allen aan tafel (nogmaals het eten was heel goed en ook de aankleding van het buffet en de tafels was goed verzorgd).
De obers waren zeer vriendelijk en zeker niet karig met de drank. Er werd een fooienpot gemaakt en Piet zorgde ervoor dat niemand van het bedienende personeel wat te kort kwam.

's Morgens gingen een aantal mensen een excursies maken en Piet had op verzoek van de dames een afspraak gemaakt voor een gratis bezoek aan de Hammam en het zoutwaterbad. De planning was 10.00 uur de volgende morgen. De achterblijvers speelden weer wat partijtjes Jeu de Boules en inmiddels was het ook prachtig weer om aan het strand of het zwembad te liggen. De zee was wel erg ruig maar Koen, Piet en de beide Ria's durfden het wel aan.

De volgende dag om ongeveer 09.45 uur gingen de dames vol goede moed naar de Hammam. Ze mochten er niet in ondanks de gemaakte afspraak. Nee, ze konden wel om 5 uur 's middags terecht tot grote teleurstelling van de dames, zij hadden immers een afspraak. Piet heeft nog van alles geprobeerd maar het kon echt niet. Er waren nu mannen in de Hammam en die accepteerden geen dames tijdens hun Hammam bezoek. Piet in gesprek met de manager van het hotel maar het heeft uiteindelijk tot niets geleid. Enkele dames hebben toen een duik genomen in het verwarmde zwembad en er zijn een paar dames gaan shoppen in de nieuwe Medina. Nog even gebouled om daarna weer met z'n allen te gaan lunchen.

's Middags wedstrijden gebouled lekker op het strand gezeten en gezwommen en na een borrel gedronken te hebben ging iedereen douchen en aan tafel voor het diner.
Iedere avond was er een in de lounge wel een optreden zoals show, dans een quiz of de bekende fakir. Het was jammer dat de versterkers voluit stonden en wij amper met elkaar konden praten. Piet heeft de manager gevraagd of hij een wat rustigere plek had voor de groep. Gelukkig was die plek er en vanaf dat moment hebben wij met elkaar in de American Bar gezeten. Drankjes werden op tijd gebracht er werd gepraat, gezongen en de nodige moppen verteld!

De volgende dag gingen de meesten hun eigen weg, een groepje ging naar de haven van Hammamet, heerlijk aan de prachtige haven een terrasje pikken, daar werden we nog even opgelicht door 4 consumpties te veel te berekenen. Dat is opgelost want je moet van goede huize komen wil je een Hollander kunnen belazeren maar het was schijnbaar het proberen waard :-)
De rest van de dag werd er gezond en gezwommen het was heerlijk weer en lekker zeewater.
De groep excursiegangers kwam behoorlijk vermoeid maar zeer voldaan terug van een fijne dag toeren met de jeeps en was zeer te spreken over datgene wat ze hadden gezien. 's Avonds aan het diner en de zoetekauwen waren ons nu wel bekend. Er gingen heel wat calorietjes naar binnen.

De laatste volle dag in Tunesië .
De meesten van ons gingen naar Hammamet winkelen in de oude Medina. Vijf personen bleven achter en gingen boulen. Dat werden spannende partijtjes. Zo hebben we tot een uur of vier vrij gespeeld en om half vijf werden de laatste wedstrijden voor de competitie gespeeld.
Spannend!!!!. Er werd fanatiek gespeeld. Wie zou er gaan winnen ! De uitslag werd 's avonds bekend gemaakt onder het genot van een borreltje en ons laatste gezellig samenzijn in Tunesië. Hiep, hiep hoera, Ria de Leeuw is verdiend kampioen geworden met 5 gewonnen wedstrijden en net een paar pluspunten meer dan Ton die verdienstelijk tweede werd.

Piet en Ria werden bedankt voor de organisatie van deze – we mogen wel zeggen - zeer geslaagde week. Als aandenken werd een cadeautje aangeboden, wat hun duidelijk verraste en zeer op prijs werd gesteld. Voor Piet een mooi bewerkt kistje met daarin verschillende spelletjes voor Ria een zilveren ring met blauwe steentjes. Ada werd ook bedankt door Piet en Ria voor het organiseren van de wedstrijden.
Het all in concept is zeer goed bevallen, zelfs de minibar in de kamer en elke dag schone strandlakens waren inclusief. Het strand en de Jeu de Boules banen waren vlakbij. Kortom zeker voor herhaling vatbaar.
En zo werd er een hele fijne week die we met elkaar gehad hebben afgesloten.

Vandaag de laatste dag (jammer) namen we echt afscheid van Tunesië. Na het ontbijt werden de koffers gepakt. We moesten om 12 uur uitchecken. Er was heel weinig animo om nog een keer de boules te laten rollen. Het was mooi geweest. Ook op de terugreis werden wij verrast met een vertraging, veroorzaakt door een zandstorm op Djerba. Maar om 02.30 uur waren wij weer veilig en voldaan op de parkeerplaats van KCC/Delta Logistiek aangekomen. Nadat een ieder hartelijk afscheid van elkaar had genomen zat de vakantie er op. Iedereen heeft het prima naar zijn zin gehad en kijkt nu al uit naar wat er volgend jaar georganiseerd gaat worden.

Ria de Leeuw/Piet Ploeg

Klik hier voor nog enkele foto's.

Logo Korfbal League klein

Korfbalcompetitie

Eerstvolgende wedstrijd KCC/SO natural 1 nog onbekend.